"UrbanMediaspace.dk" bliver ikke opdateret længere.

Gå til dokk1.dk for aktuel information

Pressemeddelelser 2013

Her kan du læse de pressemeddelelser, som projektledelsen for Urban Mediaspace Aarhus har offentliggjort i 2013.

Den 13. juni 2013: Nyt kunstudbud i Dokk1 og havnebyrum

I foråret vandt kunstnerduoen Elmgreen og Dragset med det opsigtsvækkende værk ”Magic Mushrooms” det første kunstudbud i Dokk1. Nu inviterer Aarhus Kommune til to prækvalifikationer til det næste kunstudbud i forbindelse med kunstnerisk udsmykning af Dokk1 og de nye byrum i området.

Nyt kunstudbud i Dokk1 og havnebyrum (pdf)

Den 26. marts 2013: Europas mest avancerede p-anlæg klar i Aarhus i 2014

Lige nu monteres 13.000 m2 hylder til de cirka 1000 biler, der bliver plads til i det fuldautomatiske p-anlæg, som ligger i kælderen under Dokk1 på Aarhus Havn. Anlægget leveres og installeres af det tyske firma Lödige Systems GmbH og er en del af byudviklingsprojektet Urban Mediaspace Aarhus.

Europas mest avancerede p-anlæg klar i Aarhus i 2014 (pdf)

Den 20. marts 2013: Dokk1 får stor international kunst

Det internationalt anerkendte kunstnerpar Elmgreen & Dragset, der blandt andet er kendt for værker i London, Rotterdam og Madrid, kommer nu til Aarhus. Med projektet Magic Mushrooms har Elmgreen & Dragset vundet den første, største og mest bygningsintegrerede af tre udbudsrunder i forbindelse med kunstnerisk udsmykning af Dokk1. Deres værk kommer til at sætte et unikt præg på huset og får afgørende betydning for oplevelsen af Dokk1.

Dokk1 får stor international kunst (pdf)

Illustrationer af Magic Mushrooms (pdf)

Den 28. februar 2013: Frilægning af sidste del af Aarhus Å

Nu starter tredje fase af byggeriet, og det betyder blandt andet, at vi den 4. marts 2013 tager fat på frilægningen af det sidste stykke af Aarhus Å.

Frilægning af sidste del af Aarhus Å (pdf)

Den 31. januar 2013: Kunst i Urban Mediaspace Aarhus

Fem kunstnere har afleveret deres forslag til et unikt kunstværk, der skal skabe en helt særlig oplevelse i Dokk1.

Kunst i Urban Mediaspace Aarhus (pdf)

Den 2. januar 2013: Beskyttelse af Aarhus Midtby mod oversvømmelser

Den 2. januar begynder byggeriet af det store sluse- og pumpeanlæg, der skal forbedre beskyttelsen af Aarhus Midtby mod oversvømmelser fra havet.

Beskyttelse af Aarhus Midtby mod oversvømmelser (pdf)